Halloweeni eri: Müügiinimese 5 suuremat hirmu (ja kuidas neid ületada)

Müügivaldkonnas töötavad inimesed seisavad igapäevaselt silmitsi mitmete hirmudega, millel on otsene mõju töö tulemuslikkusele, kirjutab üle 25 aasta pikkuse kogemusega Pipedrive’i müügivaldkonna juht Tara Bryant ning annab nõuandeid, kuidas hirmudest üle saada.

Pipedrive’i müügivaldkonna juht Tara Bryant toob välja müügitöötaja 5 suuremat hirmu ja jagab soovitusi, kuidas neist üle saada.  Foto: Helis Härmasalu

“Ma ei tea” ütlemine. Ära kunagi valeta võimalikule kliendile või mõtle asju välja, kui sa ei tea täpset vastust. Selle asemel ütle, et uurid vastuse välja ning võtad seejärel kliendiga uuesti ühendust. See tugevdab vastastikku usalduslikku suhet. Esiteks annab see kliendile signaali, et kõik seni räägitu on õige ja tõde ning aus ülestunnistus suurendab kliendi austust sinu vastu. Teiseks annab kiire vastuse väljaotsimine ja uuesti ühendust võtmine võimaluse müügiinimesele näidata oma huvi ja pühendumust kliendi ning tema vajaduste vastu.

„Rumala“ küsimuse küsimine. Küsija suu pihta ei lööda. Julge tunnistada, kui näiteks kliendi valdkonna osas on midagi ebaselge ning ära karda selle kohta küsimusi küsida. See näitab ühelt poolt sinu sügavamat huvi kliendi vastu ning võimaldab sul anda talle paremat nõu, mis vastaks täpsemalt tema vajadustele.

Müügieesmärkide mittetäitmine. Ära otsi vabandusi ning süüdista teisi, kui müüginumbrid ei vasta ootustele. Selle asemel võta hetk ning vaata üle oma päevaplaan. Kas sul planeeritud piisavalt tegevusi, et seatud müügitulemusi saavutada? Või on viga valedes müügitehnikates? Kaasaegsed müügijuhtimise tehnoloogiad annavad hea ülevaate iga müügikontakti hetkeolukorrast ning järjest arenevad tehisintellektil põhinevad assistendid pakuvad kasulikku nõu, missugune järgmine samm on müügi võitmiseks antud kliendiga kõige otstarbekam.

Eitava vastuse saamine. Ära karda teha järgmist telefonikõnet isegi siis, kui oled terve päeva saanud eitavaid vastuseid. See on kõik numbrite mäng. Iga „ei“ on samm lähemale „jah“-ile.

Tegelemine perspektiivitute klientidega. Kaota targalt ja ruttu. Ära hellita võltslootusi ning viida oma aega klientidele, kes ei ole ostutehinguks valmis. Avatud suhtlusega saab üsna kiiresti välja selgitada, kas võimalik klient hakkab sinult reaalselt midagi ostma. Jälgi rusikareeglit, et 70% müügitorus olevatest müükidest peaksid edukad olema ning keskendu vaid neile.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884