Harro Puusild • 8 november 2019

Tippjuht, kes käib koos müüjatega kliendivisiitidel

Coca-Cola HBC regioonijuht Jaak Mikkel sõidab vahel terve päeva müügiinimesega kaasa, oma kabinetti tal polegi, on ainult laud. Ta on veendunud, et tõde selgub ikkagi turul.

Jaak Mikkel: Tõde selgub ikkagi "turul" ja selleks on vaja kontakti. Foto: Andrei Ozdoba  

Jaak Mikkel sai Coca-Colasse tööle nii, nagu inimesed ikka töökohale kandideerivad – saatis CV, läks töövestlusele ja lõpuks valitigi välja. Aasta oli siis 2008. Tema esimene ametikoht oli Balti riikide müügijuht, kuid seda võib nimetada kõige alguseks. Baltikumi müügijuhina töötas Mikkel neli aastat. Seejärel, 2012. aastal suundus ta kaheks aastaks edasi Makedooniasse, kus Coca-Colal ja Heinekenil on ühisfirma. Järgnes neli aastat peadirektori rolli Rumeenias ja alates 2018. aasta maist vastutab Mikkel Coca-Cola HBC Poola ja Balti riikide turu eest.

Millised on teie juhtimisreeglid?

Ma väga palju usun sellisesse empowered juhtimisstiili. Tahan usaldada oma inimesi, anda neile suhteliselt suure tegevus- ja otsustusvabaduse. Usaldus tuleb välja teenida, aga kui see on olemas, jätan oma inimestele üsna suure tegevusvabaduse.

Kui mul on olukord, kus tunnen, et ei saa seda teha ja pole usaldust oskuste vastu, siis ma pigem katsun leida sellele inimesele teise rakenduse ja panna sellele kohale sobivama inimene.

Ja teine asi – katsun hästi palju aega veeta erinevate tasandite inimestega. Mul pole kabinetti, on vaid laud. Mul pole seda lauda sisuliselt vaja, sest päevas ma üle tunni laua taga ei viibi.

Olen kas inimestega kontoris või klientidega "turul". Vahel sõidan terve päeva müügiinimesega kaasas ja olen tema tavalises töörežiimis. Sealt on nii palju õppida. Olen teinud seda igas riigis ja käinud ka uskumatutes kohtades – väga väikestes külades või turgudel. Meie süsteemis ei ole see nii ebatavaline, et peadirektor niimoodi kaasas käib. Mul on hästi liikuv ja kontaktne tööstiil. Tunnen, et nii õpib kõige rohkem.

Kindlasti austan seda, kui meie erineva astme juhid tulevad oma mõtetega, aga tõde selgub ikkagi "turul" ja selleks on vaja kontakti. Et osata ideid panna reaalsusesse, tuleb reaalsust tajuda. Ma pole leidnud paremat viisi, kui minna ise kohale ja seda tundma õppida.

Kui palju on selline kaasas käimine aidanud juhtimisotsuseid teha?

Lugematu arv kordi, ei oska isegi täpselt öelda. Võtame näiteks erinevate kampaaniate mehhanismide toimimise – kuidas klient asjadest aru saab? Meil võib kontoris olla arusaam või teoreetiline loogika, aga kui sa lähed ise vaatama, saad tihti aru, et on mingi väga väike samm, miks asi ei jõua õigesti kohale või miks klient asja võib-olla valesti mõistab. Kontorist ei saa selliseid asju mõista.

See teadmine, et peadirektor tuleb ringsõidule kaasa, tekitab müügiesindajates ilmselt lisapinge?

On neid, kes suhtuvad harjumuspäraselt, aga kindlasti on ka neid, kelles selline asi tekitab väikese värina. Meil on üksuse peale üle 800 müügiinimese ja kõigil ei ole olnud võimalust seda kogeda.

Loe intervjuud Coca-Cola HBC regioonijuhi Jaak Mikkeliga täies mahus Äripäeva veebis SIIN

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884