Best Sales • 19 november 2019

Dustin Hillis: Tulemustele orienteeritud võitlejad võivad teerulliga ka kliendist üle sõita

Navigate 2.0 käsitleb nelja müügiinimesele omast käitumisviisi: tulemustele orienteeritud võitlejad, inimestele orienteeritud meelelahutajad, meeskonnale orienteeritud nõustajad ja analüütilised detektiivid. Täna vaatleme kõige levinumat müügistiili: võitlejad.

Dustin Hillis´e ja Steve Reiner´i eestikeelne värske müügiraamat "Navigate 2.0" on esmakordselt kättesaadav 13. detsembril Dustin Hillise meistriklassis "Muuda võimatu võimalikuks".  

Väga vähesed inimesed kasutavad täielikult vaid üht käitumisviisi. Tavaliselt kasutatakse käitumisviiside kombinatsiooni, kus üks on domineerivam ja teine toetavas rollis.

Kõigil neljal müügistiilil on oma tugevad ja nõrgad küljed.

Võitlejatest müüjad

Võitlejatest müüjate jaoks on kõige olulisem tulemus.

Võitleja müügistiili tugevusteks on hea otsustusvõime, sihikindlus ja valmisolek teha kõik, mis vaja. Kui see on sinu domineeriv müügistiil, oled kiiresti tegutsev tulemustele orienteeritud müügiinimene, kes peab olema pidevas liikumises. Sind motiveerivad keerulised olukorrad. Sinu moto on tehing iga hinna eest! Sa viid müügi ruttu ja otsustavalt lõpuni.

Mündi teine pool on aga see, et võitlejad võivad tegutseda niivõrd jõuliselt, et kaotavad kliendi usalduse. Võitlejana võib sul olla probleeme oma uhkusega. Sa kardad kaotada olukorra üle kontrolli ja liigse surve all võid inimestest piltlikult öeldes teerulliga üle sõita.

Võitlejatest müüjad

Tugevused: vastupidavad, järjepidevad, väljakutsetest motiveeritud

Nõrkused: kärsitud, kontrollihimulised, kamandavad

Peamine motivaator: tulemused

Hirm: kontrolli kaotamine

Stressi all: lähevad kas või üle laipade

Seda silmas pidades oleme järgnevalt reastanud mõned nõuanded, kuidas võitlejana toime tulla.

Ole paindlik. Vaadates oma müügitulemusi, näed tõenäoliselt, et sinu jäik ja sihikindel tegutsemine on mõnikord andnud tagasilööke. Kuidas sellega toime tulla? Õpi kohanema. Selle asemel, et asuda kohe asja kallale, too müügitsüklisse rohkem paindlikkust.

Ära müü, vaid võimalda osta. Võitlejana võid olla tulemustest nii motiveeritud, et sa muust enam ei mõtlegi. See aga loob sageli müügikeskkonna, kus toimuv on juba toote või teenuse pähemäärimine: potentsiaalne klient tunneb end survestatuna, kui näeb sinu silmis müügikäive, ja sa kaotad tehinguid. Sellises olukorras tasub keskenduda pigem teenuse pakkumisele kui müügile. Keskendu väärtuse pakkumisele, esita täiendavaid küsimusi, kuula potentsiaalset klienti, loo usaldusväärne õhkkond ja paku kliendile vajaduspõhiseid lahendusi. Selle lähenemise kõrvalsaaduseks on müügi suurenemine, kuid müük ei ole siin eesmärk omaette, vaid pigem sinu tegevuse vili.

Võta aeglasemalt. Kui asud kohe asja kallale, jätad sa kasutamata võimaluse luua oma potentsiaalse kliendi jaoks usalduslik õhkkond. Selle asemel et eeldada, mida potentsiaalne klient vajab, õpi võtma aeglasemalt ja analüüsi kliendi vajadusi põhjalikult, esitades talle küsimusi ja kuulates ära ta vastused.

Varu kannatust. Kannatlikkus on võitleja loomuga müügiinimeste üks suurimaid proovikivisid. Sinu huvides on, et enne müügi lõpuni viimist näeb potentsiaalne klient sinu toote või teenuse väärtust. Tegutse vähem jõuliselt, pingevabalt, ja suhtu inimestesse leebemalt ja lugupidavamalt. Õpi olema inimene, keda on raske solvata ja kes andestab kiiresti. Sa ei sõdi oma potentsiaalsete klientidega. Sa sõdid ainult omaenda mõtetega.

Naudi protsessi. Mida rohkem sa võitlejana keskendud võtmise asemel andmisele, seda paremaid tulemusi sa näed. Suurenema ei hakka mitte üksnes sinu müüginumbrid, vaid ka meelerahu. Kuigi sul puudub võimalus kontrollida tulemusi, saad sa kontrollida pakutavat väärtust. Sa pead õppima protsessi nautima. Selle asemel et öelda endale: „Ma olen õnnelik siis, kui saavutan“ loo endale uus mantra: „Ma ei pinguta, et olla õnnelik. Ma olen õnnelik pingutades.“

Dustin Hillis´e ja Steve Reiner´i eestikeelne värske müügiraamat "Navigate 2.0" on esmakordselt kättesaadav 13. detsembril Dustin Hillise meistriklassis "Muuda võimatu võimalikuks". Meistriklassis kuuled ülevaadet erinevate müügitüüpide tugevustest ja nõrkustest ning õpid müügis paremini navigeerima. Vaata meistriklassi programmi SIIN ja pane ennast kirja. Saadaval on viimased 8 kohta!

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884