20 november 2019

Müügipraktik: Hakkame müümise asemel soovitama!

Kuuldes sõna "müük" tekib kujutlus mingist agressiivsest tüübist ja kuuldes sõna "soovitus" tuleb meelde pigem lahe sõber, kes jagas Bolti´i sooduskoodi. Kuna müügil on jätkuvalt negatiivne kuvand, siis miks me võitleme, lõpetame müümise ja hakkame soovitama, pakub Telia Tallinna piirkonna müügijuht Rait Videvik.

SOOVITUSEL on kõik müügi tunnused: sa pead omama infot mingi teenuse/toote kohta; sa pead omama kasutuskogemust; sa pead oskama luua mingis valdkonnas seoseid; sa pead enne soovitust tundma inimest, kellele soovitad jne.

SOOVITUSEL on plussid müügi ees:

Sõna on positiivsem…hakkame soovitama tundub lahe tegevus ja sinu meelestatus on positiivsem.

Soovitamine on palju personaalsem… mina, Rait, soovitan ehk võtan vastutuse ja tekitan suurema usalduse.

Soovitamine tekitab teisele osapoolele (kliendile) vabama ja turvalisema tunde.

Soovitamine tundub lihtsam tegevus teenindajatele ja nad tulevad sellega kergemini kaasa… "müü hamburgeriga kaasa jook või soovita kliendil ka jook võtta".

Soovitamine tagab parema eeltöö (kliendi kaardistuse), sest oma nime sa nii lihtsalt mängu ei pane ja tahad veenduda, et sa ikka aitad klienti.

SOOVITUSEL on aga ka üks miinus:

Kuna see tegevus on vabam ja ei kohusta nii nagu müük, siis ei viida tihti tehingut lõpuni ja ei küsita ostuotsus.

Aga eks igaüks valib ise, kas ta hakkab täna müüma või soovitama.

Loe Rait Videviku blogilugusid SIIN

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 0111