Best Sales • 27 november 2019

Uute toodete turul esirinnas elektroonika ja toit, teenuste turul digilahendused

Viilup Uuringud viis novembris Tallinna linna elanike seas läbi uuringu, kus küsitleti 500 pealinlast vanuses 20-70 aastat. Osalejatelt küsiti, millise enda jaoks uue toote või teenuse nad on kasutusele võtnud selle aasta suvel või sügisel ning kust nad said infot selle toote või teenuse kohta.

Kliendid avastasid uusi tooteid elektroonika ja tehnika ning toiduainete kategoorias, kuid toodi välja ka uusi leide toidulisandite, ilutoodete, majapidamistoodete ja aianduse kategooriast.  

Tarbijad ei ole tihtipeale väga altid kohe uusi asju kasutusele võtma, mistõttu on ka enne uue toote või teenuse turule toomist hea saada teada, mismoodi tarbija uut toodet tajub, seda kasutaks ning mis tingimustel oleks valmis harjumuspärase uuema vastu välja vahetama.

Viilup Uuringud viis 2019 novembris Tallinna linna elanike seas läbi uuringu, kus küsitleti 500 pealinlast vanuses 20-70 aastat. Osalejatelt küsiti, millise enda jaoks uue toote või teenuse on nad kasutusele võtnud selle aasta suvel või sügisel ning kust nad said infot selle toote või teenuse kohta. Lausa 60% vastas, et nad ei ole enda jaoks uut toodet või teenust kasutama hakanud ja 40% vastajatest olid leidnud enda jaoks uue teenuse (või poe), toote või mõlemat.

Enim leiti enda jaoks uusi tooteid kui teenuseid. Uusi tooteid avastati elektroonika ja tehnika ning toiduainete kategoorias, kuid toodi välja ka uusi leide toidulisandite, ilutoodete, majapidamistoodete ja aianduse kategooriast. Uute toodetena mainiti näiteks robottolmuimejat, nutitelefoni, juhtmevabu/mürasummutavaid kõrvaklappe, maitsega mineraalvett Värska, lõherulli, küpsisetükkidega LaMuu jäätist, kale kapsast, kompostrit, biolisandiga bensiini, nutikella, vitamiine, pesupesemise kapsleid jne.

Kasutusele võetud uute teenustena mainiti eelkõige digitaliseerimisega seotud teenuseid (Smart ID, Mobiil ID, puldikassad poodides, email, Nublu, lasteaia e-keskkond jm.), transpordi ja internetipoodidega seotud (Bolt, Wolt, Barbora, e-kaubandus, taskoäpp, AliExpress jm.), kuid ka meelelahutuse ja tehnikaga seotud teenuseid (Netflix, Elisa Huub, Spotify, Apple Pay jm.) ning lisaks nimetati spordiklubide, spaade, koristusteenuse ja muu avastamist. Teenuste hulka arvestati ka uute poodide avastamine (15 vastajat), kuna enamasti avastati internetipoed ja mainiti nende puhul internetipoest kohale toomise teenuse võimalust.

Statistiliselt ei olnud märgata olulisi erisusi soo, rahvuse ja piirkonna lõikes enda jaoks uue toote või teenuse avastamisel. Küll aga on noored vanuses 20-30aastased keskmisest oluliselt vähem avastanud enda joaks uusi teenuseid või poode, olles samas leidnud enda jaoks uusi tooteid veidi enam kui vanemad inimesed.

Esmaseks infoallikaks enda jaoks uute teenuste ja toodete avastamisel on eelkõige sõbrad/tuttavad/sugulased (44%) ja seda oluliselt rohkem noorte, st 20-30aastaste jaoks ning oluliselt vähem vanemate, st 61-70aastaste jaoks. Samuti on ligikaudu kolmandikul olnud infoallikaks otsepostitused, televiisor, Facebook ja e-kirja otsepostitused. Vene rahvusest tallinlaste jaoks on keskmisest oluliselt vähem infoallikaks televiisor (16%) ning ajakirjad (1%). 20-30aastaste jaoks on keskmisest vähem oluline otsepostitus ja rohkem oluline Facebook ning 61-70aastaste jaoks vastupidi on keskmisest olulisem infoallikas otsepost.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee toimetajaTel: +372 502 5548
Kaspar Kitsing
Kaspar KitsingReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 569 549 79
Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: 51 44 884