Ruti Einpalu • 4 detsember 2019

Z põlvkond: kui juht ei räägi sinuga, siis on midagi korrast ära

Hiljuti õnnestus mul kuulata põlvkondade vahelistest erinevustest rääkimas Jason Dorsey´t. Tema jutust tundusid eriti huvitavad soovitused juhtidele, kelle tiimides töötavad Z-generatsiooni esindajad. Olgu siinkohal ära toodud kolm nendest.

1. Kui soovid head tulemust, siis too näiteid oodatavast käitumisest. Tee sellest foto või veel parem – tee video. See on viis, kuidas Z generatsioon on harjunud probleeme lahendama.

2. Z generatsioon lähtub tulemusest. Kirjeldage, joonistage, visualiseerige, tunnetage koos tulemust. Minge enne lõppu ja tulge tagurpidi tagasi, alles siis alustage otsast. Selline harjumus on neil kujunenud videomänge mängides.

3. Z generatsioon ootab kiiret tagasisidet. See ei tähenda negatiivset tagasisidet ja kriitikat, vaid pigem lühikest kinnitust õigel teel olemise kohta või siis coachivat stiili edasiste sammude suhtes. Näide tunnustamise kohta: „Peeter! Eile ma nägin, kuidas sa uut klienditeenindajat tellimuse võtmisel abistasid. Aitäh, et sa seda tegid, üksteise toetamine on väga oluline.“

Z-d ja ka neile eelnev Y generatsioon – mileeniumilapsed on kaasa saanud teadmise: kui juht ei räägi sinuga, siis on midagi korrast ära. Vastupidiselt varasematele põlvkondadele, kes juhi soovi vestelda tõlgendavad pigem ohuna – kui juht tahab rääkida, siis ilmselt on midagi korrast ära.

Loe Ruti Einpalu blogi SIIN

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 0111