Tarmo Tamm • 18 detsember 2019

B2B müüki hakkavad mõjutama B2C trendid

See, kuidas tarbija uurib toote kohta infot, seda valib ning ostab, on viimase kahekümne aasta jooksul peaaegu täielikult muutunud. Niisugune ostukogemuse ümberehitus jõuab äriklientide maailma alles nüüd, tõdeb Sellit´i juht Tarmo Tamm.

Tarmo tamm, Sellit  

Näiteks Salesforce Researchi aruande järgi arvab 81% äriostjatest, et kliendikogemus on neile sama tähtis kui ettevõtte pakutav toode ja teenus. Peaaegu seitse äriklienti kümnest ootavad ärilt ärile müügis samasugust ostukogemust, mida pakub Amazon. Ühtlasi on rohkem kui pooled ärikliendid lõpetanud alla keskmise kliendikogemuse tõttu ärisuhte ühe müüjaga ja liikunud edasi teise juurde.

McKinsey aruande tulemused on sarnased. See konsultatsioonifirma küsitles Ameerika Ühendriikide ja Lääne-Euroopa väikestes, keskmise suurusega ja suurtes ettevõtetes 1200 ostuotsuse tegijat, kelle tööülesanded hõlmavad tipptehnoloogiliste toodete ja teenuste ostmist. McKinsey leidis, et on suur erinevus selle vahel, mida ostjad ostuotsuse tegemisel nimetavad tähtsaks ja mis tegelikult nende ostukäitumist mõjutab. Küsitlusele vastanud pidasid tähtsaimaks hinda ja toote kvaliteeti. Ent küsitlusele vastanute tegelikke oste uurides avastas McKinsey, et üldine ostukogemus mängib otsustusprotsessis palju suuremat osa, kui oli vastustes öeldud. McKinsey leidis, et tegelikult võib ettevõte, kes pakub hästi läbimõeldud ostukogemust, suurendada enda äri 8–15% võrra.

Ole valmis selleks, et lähitulevikus levib säärane muutus kliendi ostuprotsessis ka B2B müüki palju laiemalt.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Elerin-Mairit Murulaid
Elerin-Mairit MurulaidReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 55 547 471