Aira Tammemäe • 18 detsember 2019

Kui kuidagi need asjad müügis korda saaks...

Mõned müügiga seotud kogemused on jäänud kripeldama. Iseenesest sellised väikesed ja tähtsusetud situatsioonid, aga kuna need on taas ja taas kordunud, siis ehk saaks uuel aastal kuidagi uut moodi.

Borat, Kasahstani müügigeenius. Foto: shutterstock  

Ma ei tea, kes on õpetanud kaubanduskeskustes tegutsevaid aktiivmüüjaid pöörduma kõigi naiste poole hüüatusega „Tere neiu“ ja seda „neiu“ vanusest hoolimata. Kui teaks, annaks talle „kõige suurema ämbri“ tiitli. Ausalt, ma isegi kuulaks vahel heal meelel, mida pensionisamba või sidelahenduse pakkujal mulle öelda on, aga peale karjatust „Tere neiu“ kiirendan pigem sammu ja peidan pilgu enda ette. Armsad noormehed, 40+ naisterahvad ei naudi seda, kui neile neiu öeldakse. 50+ naise jaoks on see jube piinlik.

Teise koha minu hullude müügikogemuste reas saab see koolitaja, kes õpetas teenindajad pöörduma kliendi poole lausega „Kas ma saan teid kuidagi aidata“. See lause on külalislahkuse tapmine juba eos. Asi pole sugugi kas-küsimuses. See lihtsalt ei ole sõbralik pöördumine. Kujuta ette, et sinu koju tulevad külalised. Osasid sa tunned, osasid mitte. Sina oled perenaine, külalislahkuse kehastus. Sinu ülesanne on teha iga külalise olemine võimalikult mugavaks. Kuidas kõlab, kui sa lähed oma külalisele väravale vastu ja küsid: kuidas ma saan teid aidata või: kas ma saan teid kuidagi aidata. See ei ole just lahke vastuvõtt, mulle tundub. Tahaks kohe ümber pöörata ja lahkuda, sest külalisena pole ma vist oodatud.

Kolmas asi, mis mind ikka ohkama paneb, on seotud kliendikogemusega veebis. Täidan ära päringuvormi või esitan lausa tellimuse ja siis ilmub ekraanile tekst: Täname meie poole pöördumast, vastame teile esimesel võimalusel. No mida see peaks mulle ütlema? Et kõik siin maailmas käib müüja võimaluste järgi, mille kohta klient midagi teada ei tohi ja tuleb lihtsalt oodata, et millal see võimalus tal tekkida võiks.

Õnneks on häid kogemusi ikka kümnetes kordades enam. Lihtsalt tahaks uude aastasse astuda teadmisega, et jõuame müügis täiuseni ka igas pisiasjas.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 0111