Kriss Soonik: ees ootavad Aasia ja Ameerika

Pesubrändi looja Kriss Soonik-Käärmann vaatab uute turgude otsingul Aasia ja USA poole. Aasia kliendid otsivat praegu Euroopast huvitavaid nišitooteid.

Kriss Soonik-Käärmann  Foto: Andras Kralla

Soonik-Käärmann rääkis Äripaeva raadio hommikuprogrammis oma kogemustest Aasias ja e-kaubanduse pealetungist.

Kuidas sa paned inimesed ostma oma pesu, tegelikult on see ju puhas emotsiooniost?

Jah, ja ongi, aga emotsioonid on inimestel päris tugevad. Riided ikkagi on selline eneseväljendusviis. Moetööstuses on brändid olulisel kohal ja me oleme tänaseks ka kõvasti pesust eemale liikunud. Kui on mingi uus ja huvitav bränd, siis seda tahetakse kanda.

Üks asi on riideese, teine on aga pesu, mida keegi ei näe.

Väga väike osa ostjaskonnast saab aru sellest, miks peaks pesu olema eriline või miks ta peaks rohkem kui H&Mi hind olema. See on tõesti fanaatikute teema ja ma usun, et meil on nišitoode ja selles nišis mängides sa leiad lihtsalt need fännid üles.

Sinu pesu on esindatud 16 riigis, mis on need kohad, mida sa tahaks järgmisena vallutada?

Ma arvan, Ameerika on jätkuvalt huvitav turg, me ei ole seal väga kanda kinnitanud. Vahepeal hakkas seal hästi minema, siis erinevatel trumpilikel põhjustel tõmbus see turg meie jaoks kokku. Aasia muutuvad turud, mis mulle huvi pakuvad, võib olla Indoneesia ja teised kohad, millest võib-olla varem ei olegi üldse mõelnud kui potentsiaalsest luksuspesuturust. Seal liigub väga-väga palju raha ja väga palju moodi.

Kuidas Aasia turg on muutumas?

Võin öelda, et Aasia klient on meie klient, meie stiil väga hästi sobib sinna. Kui alguses olid nad selliste suurte brändide nagu Gucci, Armani ja Chanel austajad, siis nüüd otsivad nad väiksemaid ja huvitavamaid brände Euroopast. Kui me alustasime kümme aastat tagasi, ei olekski olnud võimalik meie toodet kuskil müüa.

Kui sa oma poodi ei ava, ega siis sul ei ole edasimüüjaid seal. Täna on juba rohkem selliseid nn multibrändi butiike avatud ja seal on potentsiaali rohkem. Muutumas on see, et nende oma toodang läheb kogu aeg ka paremaks ja kihvtimaks ehk siis kohalikud hakkavad oma brände tarbima. Näiteks Lõuna-Korea turule sisenemine ja konkurents olid hullumeelsed, see oli täiesti teisel tasemel. Jaapan on hull, aga Lõuna-Korea kogemus oli minu jaoks täiesti crazy.

Räägi natukene lähemalt sellest Korea kogemusest.

Kohalikke brände on väga palju ja need ei ole üldse odavad. Kui meil on jäänud mulje, et Korea kaup peaks olema odav, siis tegelikult nad kohutavalt toetavad oma brände. See hinnaklass on umbes sama mis meil. Kui meie hakkasime eksportima sinna, siis meie hinnad läksid kolm korda kõrgemaks – kõik need tasud, mis sinna otsa läksid. Lõpuks ma ütlesin meie edasimüüjale, et see ei ole meie toote hind, see on juba luksusbränd, me oleme madalamas hinnaklassis. Selle peale ütles edasimüüja, et nad peavad meid kuidagi eristama kohalikest brändidest. See kirev moeskeene oli midagi enneolematult meie jaoks. See on noor riik ja seda on tunda igal sammul.

Sa mainisid, et järgmine punkt võiks olla Ameerika. Kas seal piisab ainult õnnest või on juba mingid kontaktid soojas?

Õnne on alati vaja, aga kontakte on meil seal palju. Turud on kõvasti muutunud selle kümne aastaga ja see, kuidas kliendile lähenetakse, on muutunud. Ameerika puhul peaks olema ja proovima kohapeal mingi aja. Kõige olulisem oleks leida oma inimene seal, kes teeks seda asja samasuguse hingega nagu meil Jaapanis olnud inimene - siis on see võimalik.

Kuula täispikka intervjuud Äripäeva raadiost:

Eesti luksuspesu ja -sohvariiete brändi Kriss Soonik Loungerie asutaja Kriss Soonik Käärmann esineb Gaselli Kongressil.

Toimumise aeg: 13. veebruar 2020.

Tutvu kavaga siin.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Elerin-Mairit Murulaid
Elerin-Mairit MurulaidReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 55 547 471