Harro Puusild • 23 jaanuar 2020

Carlsbergi tarneaheladirektor: tarbija on üha vähem valmis toote järele ootama

Tarbija on üha vähem valmis toote järele ootama ja osalt seetõttu, et meie tähelepanu muutub üha kiiremini, ütleb aprillis Pärnu Tarneahelakonverentsil esinev Carlsberg Grupi tarneaheladirektor Anders Zornig Zobbe.

Anders Zornig Zobbe esineb 2.-3. aprillil toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil "Risk(id) kõikjal".   Foto: Erakogu

Alates 1. jaanuarist juhib Anders Zornig Zobbe Carlsberg Grupis piirkonda, kuhu kuuluvad Kreeka, Itaalia, Serbia, Bosnia, Horvaatia, Ungari, Bulgaaria, Eesti, Läti ja Leedu. Sisuliselt tähendab see, et Zobbele alluvad nende riikide kohalikud tarneahelajuhid.

Anders Zornig Zobbe rääkis intervjuus teemaveebile Tööstusuudised.ee, milliseid riske peab ta tarneahelas praegusel ajal kõige ohtlikumateks.

"On kaks asja, millele ma põhiliselt keskendun. Esiteks, üldsuse survest tulenev keskkonnaaspekt, ja teiseks, maailmakaubanduse (eba)stabiilsus. Usun, et mõlemad teemad mõjutavad oluliselt globaalse tarneahela juhtimist," rääkis Zobbe.

Zobbe usub, et üha olulisemaks muutub kohapealne tootmine ja et tootmist hakatakse varsti Aasiast lääneturgudele tagasi tooma. "Üheks põhjuseks on üldsuse kasvanud keskkonnateadlikkus. Kuna kõige rohkem saastav tegur on transport, siis hakkab see mõjutama tootmise kaugust müügiturgudest. Tootmine arenenud turgudel, kes investeerivad rohkem keskkonnasäästlikku tootmisse, on oluliselt väiksema süsinikujalajäljega," rääkis suurtootja tarneaheladirektor.

"Traditsiooniline tarneahel on tänapäeva maailmas erinevate kaubandus- ja tavasõdade tõttu muutunud ebastabiilseks, mis on suur ohumärk. Tarneahelad peavad end ümber positsioneerima, leidma võimaluse toota odavamalt ja efektiivsemalt kõrgema kulubaasiga turgudel ja vähendada oma haavatavust kaubandus- ja muudest sõdadest," jätkas Zobbe.

Ta lisas, et globaalse ebastabiilsusega toimetulekuks hakkab tarneahel olema üha rohkem kliendi vajadustele kohandatud ja praegune võidustandardiseerimine muutub kliendi vajadustele kohanemiseks.

"See kõik muudab väga oluliseks aspektiks selle, kui kiiresti jõuab toode tarbijani. Tarbija on üha vähem valmis ootama toote järele, osalt seetõttu, et meie tähelepanu muutub üha kiiremini ja, pisut liialdades võib öelda, et edukaks müügiks on vaja, et toode oleks jõudnud kliendini juba eile," sõnas ta.

Loe pikemat intervjuud Äripäeva teemaveebist Tööstusuudised.ee.

Pane tähele!

Anders Zornig Zobbe esineb 2.-3. aprillil toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil ettekandega "Globaalne vaade: Riskid logistikaahelates ja kuidas suurendada vastupidavust".

Tutvu konverentsi programmiga ja pane end kirja SIIN.

Soodushind 31. jaanurini!

Kirjas on juba üle 150 osaleja! Vaata siit, kes kohal on.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 0111