Best Sales • 3 veebruar 2020

Huawei rebis maailma hinnatuimate kaubamärkide esikümnesse

Vaatamata USA sanktsioonidele ja pidevale kriitikatulele on Huawei seadnud end sisse maailma enimhinnatud kaubamärkide seas. USA ja Aasia brändide poolt hõivatud edetabeli esikümnes Euroopa ettevõtetele ruumi ei jätkunudki.

Foto: Mark Chan on Unsplash

Suurbritannia brändingu- ja strateegiakonsultatsioonibüroo Brand Finance Global 500 2020 raporti hinnangul on Huawei kaubamärgi väärtus poleemika ja vastuolude kiuste kasvanud aastaga 4,5 protsenti 65,1 miljardi dollarini seljatades seega gigante nagu Mercedes-Benz, Disney ja Coca-Cola. Raporti sõnul on Hiina tehnoloogiaettevõte üha agressiivsemalt haaramas turgu, mida traditsiooniliselt domineerivad lääne ettevõtted ning 5G sektori areng tõotab Brand Finance’i hinnangul veelgi tihedamat rebimist.

Mainekasvu tõukas agressiivne sisenemine kallimasse tootesegmenti

Huawei brändi tugevnemise taga nähakse eelkõige innovatsiooni ja tehnoloogiat, aga ka jõulist sisenemist kallima hinnaklassi nutitehnoloogia segmenti. Näiteks 2019. aastal müüs Huawei kokku enam kui 44 miljonit kõrgema hinnaklassi Mate ja P-seeria telefoni kahekordistades oma varasema turuosa selles tootesegmendis. Lisaks on Huawei kogunud brändina tuntust ka muude tarbijatoodetega nagu näiteks nutikellad, kõrvaklapid ja tahvelarvutid.

Kaubandussõja keskmes olemine tekitab teatavat ebakindlust, mistõttu on Huawei brändireiting AAA- võrreldes näiteks Amazoni, Apple’i või Google AAA-ga. Huawei tarbijasegmendi tegevjuhi Richard Yu sõnul mängib ettevõte pikka mängu. „Meie järgmise 5-10 aasta strateegia hõlmab kõiki stsenaariumeid ning peamiseks eesmärgiks on luua ökosüsteem, mis ühendab tahvelarvutid, arvutid, virtuaalreaalsusseadmed, nutikellad, nutiekraanid, kõlarid ning autod nutitelefonidega. Sellega peaks arenema tõeliselt sujuv kasutajakogemus,“ selgitas Yu.

USA ja tehnoloogiasektor riisuvad koore, telekomid mainega kimpus

Brand Finance Global 500 2020 edetabelis on riikide arvestuses on kindlal esikohal USA, sest tervelt 205 maailma 500-st hinnatuimast brändist tuleb ühendriikidest. USA-le järgnevad Hiina 70, Jaapan 36, Prantsusmaa 32 ning Saksamaa 21 kaubamärgiga.

Kõrgeima väärtusega brändide esikümnest leiab tervelt viis tehnoloogiaettevõtet ning kokku võtavad tehnoloogiaettevõtted edetabelis 46 kohta. Võrreldes varasemate aastatega on kõige suurema löögi all telekommunikatsioonisektor, kus neli telekomi viiest nägid möödunud aastal oma väärtust kahanemas ning USA telekomigigant AT&T väärtus kukkus aastaga koguni 32 protsenti.

Kurb tõsiasi on see, et Euroopa ettevõtetel USA, Hiina ja Lõuna-Korea vahel jagatud esikümnesse napilt asja ei olnud ning kõrgeima väärtusega Euroopa brändiks tuli Huawei järel Mercedes-Benz 11-ndal kohal. Siiski suutsid mitmed Euroopa brändid läinud aastal oma väärtust tublisti kasvatada - näiteks Saksa jaekett Lidl, Prantsuse moemajad Louis Vuitton ja Chanel ning Itaalia rõivabränd Gucci.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Elerin-Mairit Murulaid
Elerin-Mairit MurulaidReklaamimüügi projektijuhtTel: +372 55 547 471