Milleks coachida ehk kuidas ma juhina tean, et coachinguga tegelemine on tulemuslik
Olen veendumusel, et coaching on olemuselt eelkõige suhtlemisstiil, mis viib edule juhtimises, klienditeeninduses ja müügitöös, kirjutab Luminor Eesti privaatpanganduse juht Kristi Lapa.
Olen 25 tegutsemisaasta vältel kohtunud üle 700 eesti tippjuhi, ettevõtja ja omanikuga, kellest pea kolmandikuga pikaajaliselt koos töötanud nende isiklike finantsasjade juhtimise vaates. Olen coachina viinud läbi aastase intensiivse programmi müügitulemustemuste kasvu ja kvaliteedi saavutamise vaates, millesse oli kaasatud enam kui 100 inimest ühes baltikumi suuremas finantsettevõttes. Lisaks olen ise juhina kasutanud coachivat juhtimisstiili läbi elu. Selle kogemuse põhjalt olen veendunud, et inimesed teevad tegevusi omadel isiklikel põhjustel ja veendumustel.
Kunst teha tulemuslikku äri, peitub arusaamises, mis on need isiklikud põhjused, miks inimesed teevad seda, mida nad teevad. Aidates neil saavutada nende eesmärke ja pidades silmas ka ettevõtte omi, on see, mis minu kogemuses aitab teha äri pikaajaliselt, targalt ja vastastikku kasumlikult. Coaching on suhtlemisstiil, mis muudab tulemusliku äri tegemise võimalikuks.
Kuidas mõõta coachingu tulemust organisatsioonis?
Näen kesksel kohal alati kerkimas mõõdikute küsimust. Mõistetav on ärijuhtide soov selliseid tegevusi oma ettevõttes täpsemalt mõõta, ehk rääkida „numbrite keeles”. Toon isikliku kogemuse põhjalt välja mõned võimalused:
•töötaja rahulolu enne programmis osalemist ja programmijärgselt
•töötaja otsese juhi hinnang enne programmis osalemist ja programmijärgselt
•juhitavate tagasiside programmijärgsel perioodil
•müügiaktiivsuse tõusu ja müügimahtude muutuse mõõtmine programmijärgsel perioodil kokkulepitud aja, näiteks 2-6 kuu vältel.
Need on üksikud näited võimalustest, mida coachingu tulemuste mõõtmisel rakendada. Millised need teie ettevõtte jaoks võiksid olla ja milliseid neist millal rakendada, mõõtmaks osalenud juhtide töötulemuse paranemist ja nende meeskondade toimimise efektiivsust, saab igal üksikjuhul täpsemalt määratleda. Selliselt aitab coaching ärijuhtidele luua numbrilisi ülevaateid, veenmaks neid lähenemise põhjendatuses. Seni maailmas läbi viidud korduvate pikemaajaliste uuringute tulemuste kohaselt on coachingu tasuvus osutunud 5-7 kordseks. Minu isiklikud kogemused kinnitavad selle paikapidavust.
Kristi Lapa jagab oma kogemusi, kuidas coaching ärieesmärkide ja müügitulemuse heaks tööle panna 29. mail konverentsil "Coaching 2020 ELLUVIIMINE". Vaata programmi SIIN
Bestsales.ee toetajad: