Kevin Põdra • 26 veebruar 2020

Parima teeninduskogemuse loob sünergia

Parima teeninduskogemuse saab luua, kui kliendi ja kliendikonsultandi vahel tekib ühine mõistmine ja koostöö sama eesmärgi nimel, kirjutab Elisa teeninduskonsultant Kevin Põdra. Iga elus ette tulev sündmus aga aitab klienditeenindajal omakorda paremini mõista inimesi ja nende käitumist.

Elisa teeninduskonsultant Kevin Põdra  Foto:

Pole ühest salaretsepti, kuidas kliente teenindada. Minu teenindusfilosoofia ütleb, et see peab olema alati kahepoolne ja lähtun ka alati sellest, kuidas soovin, et mind teenindataks. Ideaalmaailmas selleks piisaks, aga päriselus on puslepilti tunduvalt keerulisem õigeid tükke sobitada.

Pidev piiride kompamine

Iga klient ja päev on uus ja erinev, mis tähendab minu jaoks pidevat piiride tunnetamist. Igaühel on ka oma lugu – kes tuleb ostma mobiiltelefoni vanavanemale, kes tahab paremat internetiühendust. Ma ei saa lähtuda vaid sellest, et sõbralikkus ja lahke nägu viivad alati lahenduseni. Igas teenindussituatsioonis pean tunnetama, millist teenindust klient just ootab. Mõni lõpetas just kooli või sai elu parima tööpakkumise. Ühel võib täna olla tõsisem päev kui teisel – ja ma pean seda arvesse võtma. Noored ootavad tihti just familiaarsemat ja sõber-sõbraga-stiilis suhtlust ning liigselt ametlik pöördumine võib neid hoopis külmaks jätta. Vanemate inimeste puhul on teatav distants aga hoopis oodatud.

Seega ma ei saa lähtuda kindlatest etteantud piirjoontest, vaid pean alati leidma sobivaima viisi miljonist võimalikust. Tähtis on lähtuda sellest, et teed alati oma tööd nii hästi, kui suudad. Eesmärk on see, et klient saaks lahenduse ja meeldejääva kogemuse ning ta tunneks, et temast ja tema küsimusest hoolitakse – tee, kuidas sinna jõuda on alati erinev ja loominguline. Ja see on alati põnev väljakutse.

Heast aurast sünnib parim tänu töö eest

Nagu öeldud, siis ma usun, et klienditeenindus on alati kahepoolne ja mõlemad osapooled saavad teha nii, et nende poolt oleks kogemus maksimaalne. Mulle kui kliendikonsultandile annab parima energia-boosti see – ja aitab oma tööd veelgi rohkem nautida –, kui inimesed tulevad minu mõtetega kaasa. Me naerame, arutleme ja leiame sünergias parima tulemuse. See on parim viis, kuidas klient saab öelda teeninduse eest aitäh ning aitab mul omakorda saada oma töös samm-sammult veelgi paremaks.

Elu õppetunnid

Kuid tegelikult ei ole vaid töö ise, mis elus motiveerib ja arendab – ei peagi. Ettetulevad sündmused panevad elu ennast ja ümbritsevat ümber mõtestama, otsima pidepunkte ja tasakaalu ning õppima inimesi paremini mõistma. See tuleb kasuks ka minu töös.

Sel sügisel kogesin lähedase inimese kaotust, mis suunas mind asjadele teisiti vaatama. Keerulised asjad panevad rohkem reaalsusele mõtlema ning väärtustama seda, mis on meie ümber. Kellegi lahkumine ei pea olema lõpp, vaid võib olla ka millegi algus ning kui olla sihikindel, saab olenemata raskustest edasi liikuda. Halva päeva järel tuleb alati parem päev.

Hobid aitavad saada paremaks inimeseks

Keerulistel aegadel ja ka igapäevaelus üldisemalt aitavad akusid laadida ning pidepunkte ja harmooniat leida hobid. Olen arvamusel, et on hea, kui töö ja huvitegevused on veidi lahus, isegi kui töö on selline, mis paelub. Nii on hea ennast välja lülitada ja töömõtetest eemale saada. Võtad ka koju jõudes oma hobidest rohkem. Mina puhkan jaapani keelt õppides ja kitarrimängu harjutades. Jaapani keele suur käänete hulk, 96 tähte ja üle 2000 kanji’t ehk piltsõna ei luba end lõdvaks lasta ja vajavad pealehakkamist ja keskendumist.

Huvitegevused ongi minu meelest olulised, et inimene ei jääks paigale. Need annavad palju juurde ja aitavad inimesel enesearenguga tegeleda ning pingeid maandada muudmoodi, kui mõtteid näiteks alkoholipudelisse uputades. Minu arvates on parim viis midagi luua ja oma emotsioonid sellesse suunata, näiteks joonistada või pilli mängida, kui selle asemel oma pahameelt või halba päeva kellegi teise peal välja elada. See aitab mul omakorda olla parem sõber, kolleeg või teeninduskonsultant – kokkuvõttes parem inimene.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 0111