Mart Reinson • 16 märts 2020

Müügitöö kodukontoris – kõige alus on enesedistsipliin

Paindlikest töövormidest on räägitud pikalt, siiani on teema ümber olnud palju juhtide poolset umbusku. Nüüd, kus enamus kontoris töötavatest müügiinimestest on viiruste eest varjunud kodukontoritesse on sobiv hetk tõestamaks, et kodukontor on hea alternatiiv ka viirusevaba aja töökorralduseks, kirjutab PMT müügijuht Mart Reinson.

Sotsiaalmeedia postitustest paistab, et paljudel ei ole väga palju kogemust kodust töötamisel ja justkui oleks kõigil karantiini jäädes sülle kukkunud hulk vaba aega, mida kulutada raamatute lugemisele või perega vms.

Töötan igapäevaselt müügijuhina ning olen teinud oma tööd nii kodukontoris, kui ka tavalises kontoris. Neid kahte erinevat töökorraldust võrreldes, olen leidnud, et minu jaoks on kodukontori keskkond tõestanud ennast efektiivsemana, kui tavaline kontor, kuid on rida reegleid, millest pean kinni pidama. Siin mõned näpunäited, mis minu puhul on toiminud ning aidanud keskenduda kodukontoris tehtava töö tulemuslikkusele.

- Sa oled tööl, mitte kodus. Alusta päeva samal ajal kui jõuaksid tavapäraselt kontorisse, lõpeta samal ajal, pea lõunapausi.

- Riietu sarnaselt, nagu oleksid kontoris. Viisakas riietus viib su meeled töölainele. tõstab enesekindlust. Usu, Sinu kliendid panevad seda tähele.

- Struktureeri oma päev. Mis osadest üldse minu müügitöö koosneb? Kliendikõned, e-kirjad, kliendikohtumised (siis kui karantiini ei ole), suhtlus kolleegidega, koosolekud, pakkumuste koostamine, jooksvad asjad.

Olen leidnud, et hommikul sobib mulle klientidega telefonitsi suhtlemine ning pärastlõunal töö eelarvetega ning koosolekud. Üldiselt olen hoidnud seda joont, et enne kella 9-t väga kõnesid ei tee. Päeva alustan tavaliselt kella 8-st, vaadates üle eelmise õhtu e-kirjad, võib-olla telefonikõned kolleegidega, panen kirja mõned nimed, kellele täna kindlasti helistada tahan.

Päeva teise osasse olen planeerinud kas pakkumiste koostamise või klientide külastamise.

- Tee päeva iga osa kohta plaan ning jälgi selle täitmist. Nii saad hiljem hästi tagasisidestada, et mis sai tehtud, mis veel vaja teha. Ja saad õhtul mõelda, et kuidas ma saaksin homset päeva veel paremini planeerida.

- CRM-i täitmine on hügieeniküsimus. Esmalt on CRMi info vajalik Sinu enda jaoks. Teed päevas hulga kontakte ja (vähemalt mina) ei suuda kõiki arutatud detaile küll meeles pidada. Vestlustes saadud päringud registreerin kohe ära, pöördun nende juurde tagasi pärastlõunal. Samuti ei unusta sa CRMi abil ära seda, kui klient ütleb, et “täna meil teemat ei ole, kuid vajadus võib tekkida mõne kuu pärast”.

Hästi täidetud CRM on heaks tööriistaks ka Sinu juhile. Loomulikult on müügitöö esmaseks mõõdupuuks tekitatud müügikäive, kuid müügiproffidena me ju teame, et alati saab rohkem ning “enough is never enough”. Tegevuseesmärkide jälgimine aitab müügitöös hoida nina veepeal ka siis kui müügitulemused ei vasta ootustele - vähemalt olen ma võidelnud. Ja kui võitlus ei ole andnud soovitud tulemust, on kvaliteetse CRM info järgi Sinu juhil võimalik Sind aidata.

- Lõunapaus tee lõunapausi ajal. Hoolimata sellest, et külmkapp on käeulatuses. Sõlmisin mõne aja eest kolleegiga kihlveo, mille tulemusena keskendusin 5-ks nädalaks väga tõsiselt oma toitumisele. Tulemusena ma võitsin selle kihlveo, kuid tasakaalustatud toitmise veelgi olulisem väärtus oli töövõime kasv. Näiteks vähenes oluliselt pärastlõunased "ära kukkumised". Olulisel kohal minu päevakavas on lõunasöögijärgne jalutuskäik õues 15 - 30 minutit. Saad keha virgutada ja sirutada ning ajule hapnikku, et ka päeva teine pool tugevalt läbi viia.

Minu kogemus on, et olen kodukontoris töötades pigem efektiivsem, kui kontoris, kuna segavaid faktoreid on vähem. Mul on 3 last, kes on hetkel koduõppel, kuid meil on omavahel kokku lepitud, et kui olen kontoritoas, siis olen ma tööl ning mind segada ei tohi. Lapsed peavad sellest kokkuleppest väga hästi kinni. Pigem on kontoris töökaaslastega isegi aeg-ajalt raskem, kuna ikka tuleb ette kiireloomulisi tööalaseid küsimusi, mis vajavad minu tähelepanu vaid 10-ks sekundiks. Aga kui oled millessegi süvenenud ja fokusseerunud, siis uuesti tööjärje peale saamine on päris keeruline.

Maailm muutub meie silme ees ja homne saab kindlasti olema teistsugune, kui eilne. Kriisid loovad hea pinnase muutusteks. Ma tõesti usun, et meil on võimalik sellest kriisist tulla välja tugevamana, kui sellesse sisenesime. Mõelge, kui palju me saaks kokku hoida aega ja raha ning säästa keskkonda, kui me ei kulutaks tööle sõitmiseks igal hommikul 30 minutit või 1 tund. Saaksid selle asemel lapsed varem lasteaiast ära tuua või varem trenni minna. Mis juhtuks, kui suudad olla oma töös 15% efektiivsem? Müügitöö ei ole raketiteadus, kuid nõuab distsipliini. Edu saadab neid, kes suudavad säilitada distsipliini siis, kui keegi neid ei kontrolli. Kasutagem seda kriisi.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 0111