Rene Sildvee • 18 märts 2020

Kuidas hetke olukorras säilitada ja tõsta müüginumbreid?

Mida ette võtta, kui koroonaviirus laamendab juba nii jõuliselt, et erinevates sektoritest räägitakse ettevõtete sulgemisest ja ees ootavast pankrotilainest? Sellele teemale püüab vastuseid leida Klienditugi OÜ esindaja Rene Sildvee.

Foto: Grovemade on Unsplash

Me saame iga päev üsna palju vastakat informatsiooni koroonaviiruse levikust ning mõjust inimeste tervisele, kuid üks mis kindel: majandust on ta kollapsi suunas sikutamas juba üsna tugevalt.Sellest annavad tunnistust USA väärtpaberiturul toimuv ning ka meie igapäeva töös tajutav. Kõik see on tekitanud olukorra, kus on tark kasutusele võtta meetmeid oma ettevõtte pinnal püsimiseks, et ei juhtuks sama või veelgi hullemat, mida kogesime juba pea 10 aastat tagasi läbielatud kriisi ajal.

Mida ette võtta?

Müük on see üks ja ainus tegevus, mis ettevõttet käigus hoiab nagu hapnik inimorganismi. Iga kriisi ajal on oluline kohanduda, säilitades samas panustamise müüki ja turundusse. Klienditugi OÜ alustas oma tegevust 2006. aastal ettevõtete abistamisega leidmaks uusi kliente nii kodu- kui ka naaberturgudelt. Just siis, kui Eesti majanduslik olukord oli suurel määral pessimistlik, aitasime ettevõtteid värskete ideedega oma protsesse muuta ja avastada uusi müügivõimalusi. Paljud neist firmadest tulidki lootusetust olukorrast väga edukalt välja, leides uusi kliente uutelt turgudelt ja suurendades oma käivet olemasolevail turgudel. Tänaseks on suur enamus meie tolleaegseid kliente endiselt hea majandusliku tervise juures ja töötavad edukalt.

Ega tänane olukord möödunust suuresti ei erine ning seetõttu panimegi kirja mõned soovitused koroonapandeemia ning sellega paratamatult kaasneva majandussurutise ajaks, et säilitada ja tõsta oma müüginumbreid:

- Töötage kodus, et vältida nakatumist oma meeskonnasiseselt ja klientide hulgas, mis võib ettevõtte tegevust halvata väga suures mahus. Seda on juba paljud ettevõtted edukalt rakendanud.

- Leidke ja tehke endale selgeks argumendid, kuidas teie tooted/teenused aitavad teie klientidel paremini kriisiga hakkama saada. Kasutage müümisel just neid argumente! Ilmselt peame hetkel muud pehmed väärtused riiulisse panema ning keskenduma vaid ellujäämist toetavatele argumentidele.

- Kohandage oma tooted ja teenused vastavalt tekkinud olukorrale - nt mõelge, kuidas oleks võimalik kontaktivabalt klientidele toode kätte toimetada, kas tasub äkki tootmise robotiseerimisele mõtlema hakata, et tootmine ei peatuks, tehke müügiesitlusi, koolitusi jms videosilla abil, looge oma toodete tutvustamiseks virutaalreaalsuse lahendusi, proovige kasutada oma toodetes nt antibakteriaalseid pinnakatteid, et läbimüük ei langeks jne. Fantaasia on inimesetel hädaolukorras piiritu.

- Kodus töötamise aega kasutage olemasolevate klientide hoidmiseks ning uute kliendisuhete loomiseks suheldes nendega tihedamalt, süstides optimismi ning olles toeks neile ideede ja ettepanekutega raskel ajal.

- Kasutage kliendikoosolekute läbiviimiseks videosildasid, milleks on tänapäeval väga palju erinevaid lahendusi nagu näiteks Zoom, Skype, Microsoft Teams jms.

- Võtke kasutusele sobiv CRM lahendus, mis võimaldab tööd korraldada, läbi viia ning kodus töötavate müüjate sooritusi jälgida.

- Head kõnekeskuse lahendused võimaldavad teostada ja vastu võtta, salvestada ja mõõta kõnesid kõikjal, kus on Internet, ka kodukontoris.

- Müügi kasvatamiseks kasutage spetsialistide abi, kes aitavad teil panna kokku õige kliendibaasi potentsiaalsetest klientidest ja vajadusel need ka läbi helistada, kaardistada kliendi vajadused ja videokohtumised kokku leppida.

- Otsige kliente turgudelt, kus üldine paanika pole veel maad võtnud.

- Seadke prioriteedid, kohandage kanaleid ja eelarveid, aga viimane aeg, kus investeeringud turundusse ära lõigata, on nüüd. Praegune olukord peaks meile pigem üha enam näitama seda, et turunduskulud ei ole mitte kulud vaid investeering paremasse tulevikku ja jätkusuutlikkusesse.

- Ehk on just nüüd aeg kasutada kolmandaid osapooli värskete ideede hankimiseks ning ratsionaalselt kaalutletud otsuste langetamiseks, kui endal hunnik muremõtteid ja paratamatult paanikaseeme pähe idanema pandud?

Raha on mõeldud ringlema ning me kõik saame praegu tekkivale majandussurutisele ise kaasa aidata, kas pidurdades oma tegevusetusega rahavooge ja süvendada kriisi, või siis vastupidi, leevendades seda sellega, et aitame kaasa raha liikumisele ja hoiame nii majandust toimimas. Teist varianti toetab suure tõenäosusega suurem osa ettevõtjaid, kes on valmis selleks ka oma tööprotsesse vastavalt praegusele olukorrale kohandama.

Kui konkurendid on hetkel äraootaval seisukohal, siis ellujääjad tegutsevad, otsivad uusi võimalusi ning pööravad tekkinud situatsioonis oma toote või teenuse argumendid enda kasuks. Kriisisituatsioon on ajutine, lühinägelik mõtlemine võib viia ettevõtte hävinguni. Püsige terved ja tegutseme edasi!

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 0111