3 õppetundi, mida müügiosakonna kaugtöö tegijad tavaellu naastes peaksid silmas pidama

Kuidas väljuda tänasest olukorrast targema ja parema kaugtöötajana? Kolm õppetundi toob välja ettevõtteid tunnustava Kaugtöö Tegija konkursi žüriiliige ja Elisa personalivaldkonna juht Kaija Teemägi.

Kaija Teemägi  Foto: Elisa Eesti

Piirangutega olukord kestab veel mõnda aega. Kuigi tekkinud rütm on asendumas järk-järgult tavapärasemate oludega, ei naase me tavaellu veel nii pea. Targad teevad plaane juba täna ning mitte vaid paariks kuuks. Mõistlik on töökorraldust planeerida aasta perspektiivis, järgmise kevadeni. Mida võiksid tänasest olukorrast õppida usinad kaugtöö tegijad, kes on varsti pea kaks kuud saanud uut moodi töökorraldust harjutada?

Ära jää vana taga igatsema, planeeri ja tegutse

Fakt on, et endine olukord ei tule enam tagasi ja me ei naase aega, milles elasime veel paar kuud tagasi. Võitjad on need, kes juba täna mõtlevad tuleviku peale silmas pidades pikemat perspektiivi ning ei oota pikisilmi, millal piirangutega elu lõppeb. Need, kes on suutnud teha kiireid otsuseid, kasvõi samm sammu kaupa, on eduseisus. Kaotajateks osutuvad aga need, kes on jäänud ootele, pole julgenud kiirreageerida ega nuputada, mis on ettevõttele sobivaim viis, kuidas edasi minna. Täna mängib aeg meie kahjuks ja ootamisega kaugele ei jõua.

Seega ei tohiks tänaseid uusi tööviise võtta kui ajutist töövormi, vaid mõelda juba ette, mida saab neist ka tulevikus kasutada – olgu selleks kaugtöö või muul moel tööprotsesside paindlikumaks muutmine.

Rutiinid ka kontorist väljaspool

Kuigi mõne aja pärast täituvad kontorid järk-järgult taas inimestega, on tulevikus hajustiimide tööd kindlasti rohkem kui täna, sest uued harjumused on pannud inimesed rohkem mõtlema, kust ja kuidas on mõistlikum ja efektiivsem tööd teha. Juba täna võiks mõelda sellele, kuidas on uued tööharjumused kohandatud kontorieluga. Rutiinid nagu kindel päevakava, regulaarsed tiimikoosolekud või üks ühele vestlused, mis on tavalised tööpäeva osad kontoris, peaks jätkuma täna kodukontorites, aga ka tulevikus. Ja olenemata sellest, kas töötajad on tööruumides, maakodu kaugtöökontoris või välisriigis. Sellised rutiinid ja kokkulepitud tegevused aitavad hoida turvatunnet, igapäeva rütmi ja muutustega paremini kohanduda.

Usaldamise õppetunnid

Üks tüüpilisemaid komistuskohti kaugtöö toimimises on aegunud juhtimispõhimõtted. Eriolukord on olnud nii mõneski ettevõttes usalduse proovikivi. Juhid, kes kartsid, et töö jääb koduseinte vahel tegemata, kuid olude sunnil siiski tiimidega kodukontoritesse pagesid, võiks nüüd tagasi vaadates analüüsida – mis läks hästi, mida oleks saanud paremini. Kas usaldamatus ja kahtlused oli põhjendatud? Üldjuhul ei peitu tegemata töö põhjus inimeste laiskuses, vaid juht peaks julgema küsida endalt – mida peaks tema ise teisiti tegema, et asjad toimiks. Inimesed ootavad oma juhilt juhtnööre ja tuge.

Seega ärge jätke tänast olukorda enda heaks kasutamata. Analüüsige viimast kahte kuud ja muutusi enda ettevõttes. Defineerige need nutikad tööviisid, kuidas oma tööd paremini teha saab, võttes eeskuju teistelt tegijatelt ja leides ka täiesti uusi, enda organisatsiooni jaoks sobivaid lähenemisi. Käige lahtiste silmadega ringi ja ärge kartke jagada enda õnnestumisi ja väljakutseid.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 0111