Liviko kasvatas käivet ja kasumit: lisandus kaheksa uut eksportturgu
AS Liviko 2019. aasta konsolideeritud auditeeritud müügitulu kokku oli 137,1 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kümme protsenti. Puhaskasum oli 3,6 miljonit eurot, mis suurenes aastaga 59 protsenti.
Liviko grupi konsolideeritud kasum enne intresse, makse ja kulumit (EBITDA) oli 5,2 miljonit eurot, mis on 35% enam kui eelmisel aastal. Ettevõtte konsolideeritud jaotamata kasum oli eelmise aasta lõpu seisuga 17,3 miljonit eurot, millest juhatuse ettepanekul maksti kolm miljonit eurot dividendideks.
2019. aastal tasus AS Liviko koos tütarettevõtetega Eesti, Läti ja Leedu riigile kokku 64 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, mis on 14 protsenti enam kui eelneval aastal. Kokku tasus AS Liviko 2019. aastal Eesti riigile 42,4 miljonit eurot alkoholiaktsiisi, SIA Liviko Läti riigile 16,5 miljonit eurot ja UAB Liviko Leedu riigile 5,1 miljonit eurot alkoholiaktsiisi.
„Ettevõte kasvatas käivet ja kasumit kõigil kolmel koduturul ning saavutas arvestatavad eksporditulemused. Eelmist aastat jääb meenutama ka Liviko 122-aastase tootmise avamine külastajatele Liviko Distillery tehasetuuride, selle juurde kuuluva koolitusklassi ja uuendatud Cash&Carry tehasepoega. Tuhandeid täiskasvanud huvilisi nii Eestist kui ka välismaalt on käinud oma silmaga vaatamas, kuidas me kombineerime tänapäevases tööstusettevõttes moodsat tehnoloogiat läbi ajaloo meistrilt meistrile edasi antud teadmiste ja kogemustega,“ rääkis Liviko juht Janek Kalvi.
Liviko omatoodangu eksport kasvas 2019. aastal eelmise aastaga võrreldes kaheksa protsenti. Müügikasvu taga oli laienemine uutele turgudele ning duty free sektori ja Ida-Euroopa turgude head müügitulemused. Kõikide oluliste Liviko omatoodangu kaubamärkide müük välisturgudel kasvas.
Vana Tallinna ja Viru Valge kaubamärkide müügi edendamiseks USA turul sõlmis Liviko distributsioonilepingu uue partneriga. Positsioonide tugevdamine Aasias, Okeaanias ja Lähis-Idas andis Livikole laiema haarde ja vähendas sõltuvust Ida-Euroopa turgudest ja reisikaubandusest. Uute eksportturgudena lisandusid Poola, Austria, Rumeenia, Küpros, Serbia, Bosnia, Omaan ja Bangladesh.
Liviko impordiportfelli müügitulu kasvas üheksa protsenti, sellesse andsid märkimisväärse panuse rummid, brändid ja veinid.
Liviko omatoodangu müügikäive kasvas eelmisel aastal kaheksa protsenti. Omatoodangust olid edukad kokteilijoogid, viin, rumm ja džinn. Liviko tõi eelmisel aastal turule 16 uut toodet.
AS Liviko on 1898. aastal asutatud kvaliteetalkoholi ja mittealkohoolsete jookide tootja, eksportija ja maaletooja. Liviko tootmine ja peakontor asuvad Tallinnas, harukontorid Riias ja Vilniuses. Kontsern annab tööd 270 inimesele.
Bestsales.ee toetajad: