5 soovitust müügijuhile, millest räägime lähemalt konverentsil „Müügijuhtimine 2020“

Müügijuhil pole hetkel lihtne elu. No ega kunagi pole, aga viirus, ähvardav majanduskriis ja üldine ebastabiilsus igapäevast tööd kergemaks kindlasti ei tee. Septembris toimuv konverents „Müügijuhtimine 2020“ võtab ette mitu teemat, millega tuleb lähiajal tegeleda.

Mis iganes ka juhtuks, hoia oma müügiinimesi

Kulude kokku tõmbamine on suur kiusatus ja vabalt võib juhtuda, et kesisem müük tekitab juhtkonnale petliku pildi. Tundub, et vähemaga saaks hakkama. Siin on müügijuhile suur väljakutse argumenteerida ja selgitada, miks see on väga vale mõtlemine. Jah, mingil perioodil võib olla raske, kuid mõõnast väljatulemiseks on vaja häid müügiinimesi ja petlik kujutelm, et küll me vajadusel turult uued inimesed leiame, ei ole just nutikas lähenemine. Esiteks nopitakse head müügitöötajad targemate ettevõtete poolt kohe ära ja teiseks kaotab sellise suhtumisega ettevõte tohutult väärtuslikku aega just siis, kui kasvupotentsiaal taastub ja peaks julgelt turgu võtma. Kui vähegi võimalik, siis nopi pigem ise turult häid müügitöötajaid ja hoia kindlasti omi. Kuidas värvata ja kuidas ka vajadusel töösuhteid lõpetada nii, et müügiinimene tahaks tulevikus sinu juurde tagasi tulla, sellest räägivad konverentsil Sirje Tammiste ja Priit Suitslepp.

Tee järgmiseks aastaks paindlik müügiplaan

Võidus on need müügiorganisatsioonid, kes juba kasutavad jooksvat planeerimist ja saavad operatiivselt müügiplaane korrigeerida. Kui pead siiski sügisel traditsioonilist aastapõhist müügiplaani tegema, siis proovi vähemalt mitme stsenaariumiga opereerida. Õigupoolest polegi millegi põhjal ennustada. Me ei tea, kas viirus tuleb tagasi. Me ei tea, kui sügavaks kujuneb majanduskriis ja kas see üldse tuleb. Üks võimalus on keskenduda pigem lühiajalistele müügieesmärkidele ja korrigeerida plaane jooksvalt vastavalt turusituatsiooni muutusele. See aga eeldab tervelt ettevõttelt paindlikust, sest müük tähendab ju raha, mida on võimalik kasutada. Konverentsi programmis on teema püsti ja otsime häid lahendusi.

Hoia pilk selge ja emotsioonid kontrolli all

Segastes oludes kipuvad emotsioonid kontrolli alt välja minema. Kõik algab juhist. Müügijuht on siin sõna otseses mõttes kahe tule vahel. Ühelt poolt on ärevad nii omanikud kui tippjuhtkond ja vaatavad suure ootuse või ka hirmuga müügimeeskonna poole. Teisalt on ärevad ka müügiinimesed, sest heale müügiinimesele on eduelamust vaja nagu õhku. Kui sellele lisandub veel ähvardav õhkkond, siis kaob ka müügivõimekus. Seega peab müügijuht pidurdama juhtkonna survet ning teisalt filtreerima müügiinimeste nurinat, sest hädaldamine kindlasti tippjuhtidele ei meeldi. Konverentsil räägib emotsioonide kontrollimisest rahvusvahelise haardega konsultant Marko Lepik.

Kaugtöö on uus reaalsus, ka müügiorganisatsioonis

Iseenesest on müügiinimesed harjunud iseseisvalt tööd tegema ning on meeskondi, kus ollaksegi pidevalt nn objektil, mitte kontoris. Aga mitte igas äris. Müügiinimesed vajavad nii suhtlemist kui tunnustamist ning juhi väljakutse on hoida meeskonnatunnet ja õppida tagasisidet andma distantsilt. Me ei tea täna, kui palju on sügisel võimalik klientidega silmast silma kohtuda, aga tundub, et piiriülese äri puhul jääb selliseid kohtumisi järjest vähemaks ning müük on juba muutunud virtuaalseks ja see ei pruugi enam tagasi pöörduda. See on paljude müügiinimeste jaoks raske. Olukord on uus ka müügijuhile, kes peab kontrollima, infot edastama, tunnustama ja toetama distantsilt. Margus Kivi on distantsilt juhtinud maailma ühe suurima klaasitootja müüki Dubais ja jagab konverentsil oma kogemusi.

Tagasiside on eilne päev, keskendume nüüd edasisidele

Konverentsi „Müügijuhtimine 2020“ peaesineja Joe Hirsch on veendunud, et traditsioonilised arenguvestlused, kus vaadatakse kord aastas üle töö tulemused ja pannakse paika uued eesmärgid, on eilne päev. Edasiside meetod on coachiva juhtimise lahutamatu osa ja just seda vajavad müügiinimesed oluliselt enam, kui hinnete panemist. Ja edasisidet ootavad nad iga päev, mitte kord aastas. Müügijuht peab õppima küsima õigeid küsimusi, vältima korraldamist ja keskenduma potentsiaali avamisele ning usutavalt ja argumenteeritult tunnustama ka kavatsust, mitte tegu. Mõneti ju iseenesestmõistetav ülesanne, aga mitte iseenesest teostuv. Näiliselt lihtne, sisuliselt raske.

Müügiliidrite konverents „Müügijuhtimine 2020“ toimub 16. septembril Noblessneri Valukojas ja osaleda saab ka virtuaalselt atraktiivsel platvormil WorksUp. Kuni juuni lõpuni kehtib osalemiseks soodustus -100 eurot.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 0111