Saunamüük kasvas 60% võrreldes eelmise aastaga

„Majatootmise müük kukkus aprillis peaaegu 100%, kuid hull aeg kergitas saunamüüki kogu eelmise aastaga võrreldes 60%. Inimestel oli ilmselt aega, et maha istuda, koduõuel ringi vaadata ja plaane teha,“ proovib Viljandimaa ettevõtte Creative Woodworksi omanik Priit Kallas keerulises ajas head märgata.

Priit Kallas  Foto: Kalle Veesaar

Jutuajamine kiire lennu teinud ettevõtte juhiga toimus vahetult pärast eriolukorra lõppemist.

Te olete Eestis peamiselt saunatootjana tuntud, kuid viimased paar aastat olete keskendunud väikemaja tootmisele.

Tegelikult teatakse meid – vähemalt Eestis – endiselt pigem saunatootjatena. Me alustasimegi saunadest. Väikemaja tõime turule alles 2017. aasta lõpus.

Ja siis tuli vutitäht David Beckham, kes tellis teilt sauna ning postitas rahuoleva kliendina sellest oma 55 miljonile jälgijale Instagrami pildi.

See Beckhami asi lihtsalt kuidagi tuli tõepoolest. Kõigepealt ostis tema sõber, filmirežissöör Guy Ritchie meilt sauna ja ju siis Beckham nägi seda ning tellis ka.

Kuidas te nendeni jõudsite?

Oleme proovinud oma tegutsemisaja jooksul igasuguseid asju. Oleme laatadel ja messidel käinud, kuid lõpuks jõudnud selleni, et end ainult sotsiaalmeedias turundama jäänud. Meil on turundusest oma nägemus ja see pole päris selline, nagu turundusõpingutes kirjas. Mul on tekkinud aastatega omad kiiksud ja näib, et need töötavad.

Jagage oma nippe?

Klassikaline turundusteooria ütleb seda, et turule sisenedes tee kõigepealt turu-uuring ehk tee selgeks, kes on su konkurendid, millised on hinnad ja siis proovi adapteeruda, teha sarnane toode sarnase hinnaga ning sulanduda punti. Minu nägemuses käib kõik vastupidi. Olen proovinud lähtuda pigem sellest, et kui on mingi toode, mis mulle endale meeldib ja meeldib ka neile, kellega koos me neid teeme, siis eeldame, et ehk on maailmas veel meiesuguseid. Mõtleme, et ehk jagub veel neid, kes omavad sarnast ratsionaalsete ja emotsionaalsete väärtuste paketti ning seeläbi meie toodet ja sõnumit hindavad.

Nüüd on ainult üks küsimus – kuidas need inimesed üles leida? See võib näida keeruline, kuid pole. Kui võtta alguses sihtturuks Euroopa, kus peaksime jõudma mõnesaja miljoni inimeseni. Kui võtame nendest miljonitest maha need, kes ei suuda meie toodet hinna või kortermajas elamise tõttu lubada, hakkab ring kitsenema. Lõpuks jääb järele käputäis inimesi, kes võiksid olla potentsiaalsed kliendid ja kes võiksid meie brändi hinnata. Siis pole muud, kui neile tuleb reklaami näidata ja õigete märksõnadega oma lugu nendeni viia.

Teie olite karantiiniajal üks väheseid sektoreid, kel tegemised ei peatunud.

Meie põhiäri on majade müük, kus peamiseks klientuuriks turismisektor, siis siin jäid siiski kõik projektid ootele. Märtsis ja aprillis majade tootmist ei toimunud ja mõneks ajaks seiskus kogu tootmine. See, et meil saunatoode olemas on, päästis päeva.

Kuidas teil eriolukorrajärgne aeg sujunud on?

Mulle tundub, et tasapisi hakkab olukord paremaks minema, midagi liigub just Euroopa poolt vaadates. Saunade müük läheb jätkuvalt ja majade vastu tuntakse ka juba jälle vaikselt huvi. Pigem on kriisiaeg muutnud projektide iseloomu ja realiseeruma hakkavad just need kõige huvitavamad.

Loe täispikka intervjuud Priit Kallasega Äripäevast.

Jaga lugu:
BESTSALES UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad bestsales uudised igal nädalal enda postkasti.

Bestsales.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeBestsales.ee juhtTel: +372 51 44 884
Aira Tammemäe
Aira TammemäeBestsales.ee üritusedTel: +372 502 5548
Äripäeva reklaamiosakond
Äripäeva reklaamiosakondTel: 6670 0111